30 november, 2018

#tb till förra helgen

Livet numera innehåller väldigt mycket kontraster. Samtidigt som det innehåller mycket mer vardagar än vad jag någonsin tidigare haft. Och jag gillar det! Jag gillar vardag. Rutiner. Enkelheten. Att hinna träffa sina vänner. Sin familj.

Och det prioriterade jag verkligen förra helgen då jag, mamma och min syster Sofia tillbringade en helg i Stockholm tillsammans. Inledde med att gå på Carolas julshow och sedan gick resten av helgen i julens tecken. Jag som aldrig tidigare hunnit gå på någon julmarknad eller julshow njöt till fullo även om jag har lite svårt att få den riktiga julstämningen när jag inte är i väg och tävlar.

På lördagen började vi med en frukost på Broms på Karlaplan. Enkelt och mysigt. Hann sitta ned och prata, det är inte ofta vi hinner det.

Och sedan gick vi till SVT där jag och Emil skulle vara med i Vinterstudion i några timmar. Efter det tog vi tunnelbanan till Gamla Stan. Det kanske vi skulle ha skippat dock då det var tokmycket folk, så mycket att vi fick panik. Det kanske dock mestadels berodde på att vi var väldigt väldigt hungriga. Sedan strosade vi en sväng på staden innan vi mötte upp brorsan och Emil på en tidig middag på Hillenberg.

Älskar när man hinner sitta länge och väl och bara prata och ändå halva kvällen återstår när man är klar. Så vi gick hem till lägenheten och slappade i soffan, tittade på tv och bara var tillsammans. Så mysigt!

På söndagen snörade jag på mig löparskorna i tysthet och stack ut innan mamma och Fia hade vaknat och sprang ett varv runt Djurgården. Det var knappt en människa ute, solen var på väg upp och kring -4°C. Så makalöst fint! Sen gick vi och tog en frukost på Hotel Diplomats Butiken innan vi strosade vidare mot Skansen och årets julmarknad. Vi var nästan först på plats, det var lugnt och så mycket fint. Hade kunnat gått runt där i timmar, men jag hade klätt mig lite för dåligt för det blev himla kallt.

Till slut traskade vi tillbaka mot Östermalms torg och tog en lunch på Nybrogatan innan vi skildes åt, mamma tog bussen hem till Orsa och syrran tåget till Västerås. Själv stannade jag en liten stund till och hann med ett styrkepass med brorsan innan jag tog flyget hem till Östersund.

Så kan också en helg i det nya livet se ut. Denna helg ser dock HELT annorlunda ut! Älskar det!