Close

1 september, 2017

En annorlunda satsning mot vinterns mål – investerar i modebranschen!

Pressrelease 2017.09.01 – Anna Haag tillsammans med Tintinstyle.

ANNA HAAG INVESTERAR I MODEBRANSCHEN

Längdskidåkerskan Anna Haag tar nu klivet in i modebranschen på allvar. Tillsammans med två andra drivna affärskvinnor övertar hon webbutiken Tintinstyle och den fysiska butiken Tintinstyle & Zmillas i Östersund.
– Jag har känt att jag behöver något roligt och utmanande vid sidan av träningen för att känna glädjen till skidåkningen och min hårda satsning mot vinterns OS i Pyeongchang, säger Anna Haag.

Idag, fredag den 1 september, tar Anna Haag ett nytt steg i karriären. Den här gången handlar det inte om längdskidåkning utan om kläder och mode. Tillsammans med Emma-Helena Fredriksson och Anette Modin tar hon över Tintinstyle, som var en av Sveriges första webbutiker när den grundades 2006, samt den fysiska butiken Tintinsyle & Zmillas, som funnits i Östersund sedan 2012.

Anna Haag har sedan era år haft ett samarbete med Tintinstyle och då investe- ringsmöjligheten dök upp var beslutet lätt att ta.
– När frågan kom kände jag direkt ”ja, självklart!” Det var verkligen något jag ville göra. Anette Modin har stor erfarenheter från detaljhandeln inom mode sedan tre sekel tillbaka och hon är tidigare ägare av Tintinstyle. Tillsammans med Emma-Helena Fredriksson bildar vi ett starkt team med stort kontaktnät och en enorm vilja av att utveckla konceptet till något ännu större än vad det är idag, berättar Anna Haag, som väljer att investera trots att det är mitt i brinnande upp- laddning inför ett spännande OS-år med läger var och varannan vecka.

– Mitt intresse för mode har ju alltid funnits men har vuxit de senaste åren tack vare Anettes hjälp och alla timmar på läger mellan passen tillsammans med olika modemagasin. Trots att tajmingen i vissas ögon nog kan kännas helt fel, känner jag precis tvärtom. Jag behöver stimuli från den kreativa sidan för att fylla på med energi till träningen som fortsatt kommer vara prio ett, två, tre och ja, helt enkelt viktigast. Men jag har insett de senaste åren att jag behöver något roligt och ut- manade vid sidan om för att fortsätta känna glädjen till skidåkningen. Och när jag sedan får göra det tillsammans med dessa power-womans, då känns det ännu roligare, berättar Anna Haag.

Butikerna, både den fysiska och den online, är fyllda till bredden av de senaste och trendigaste varumärkena och fylls ständigt på med nyheter som passar alla kvinnor, oavsett ålder. Visionen är att utveckla butiken till att bli ett ställe dit man vill komma och bara vara, eller där man kan ordna event med en koppling mellan idrott och mode. Ett mål är så klart att ta allt större marknadsandelar för online shoppen. Den fysiska butiken har primeläge i Östersund på över 300 kvm. Allt sker in-house – från fotning för de sociala medierna, webben och nyhetsbreven, till packningen av de varor som säljs online.

– Det känns väldigt roligt att få jobba tillsammans med dessa två fantastiskt inspirerande kvinnorna med erfarenheter från olika branscher, men med ett genuint intresse för mode, skönhet och hälsa! Där har jag mycket att lära och det känns spännande att få göra det vid sidan av min satsning mot OS, att få hjärnan att tänka på lite annat mellan träningspassen och få vara lite kreativ! Det här kommer bli ett riktigt roligt projekt där grunden är mode, men där man kan göra så många roliga saker tillsammans med alla fantastiska kvinnor vi får möta i butiken, avslutar Anna Haag.

pressmeddelande hemsida

3 Comments on “En annorlunda satsning mot vinterns mål – investerar i modebranschen!

Brigitti Eriksson Åström
1 september, 2017 at 21:49

Men så roligt Anna!
Stort lycka till!
Hälsningar Brigitti

Svara
Katarina Arbin
2 september, 2017 at 08:35

Wow så spännande!! Ett stort grattis o all lycka till!
Kramar
Katarina

Svara
Sara Borg
17 september, 2017 at 18:04

Heja Anna!

Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *